Una joguina és oferir als nens i nenes entrar en un món màgic i imaginari. Es també compartir . Fer aprenentatges .
Imaginar, crear, cansar-se,relacionar-se, fruir, descobrir, esbrinar, dialogar, debatre, il.lusionar-se .....
Hi ha una cosa , encara, que perdura malgrat estem en el segle de la igualtat. Molt sovint els Reis de l’Orient encara posen una mirada no igualitària en les joguines que han de portar a nens i nenes del nostre país. Es fan un embolic i solen portar a les nenes nines, cordes,capses x cosir , cuinetes, cabassos amb fruites, caixetes amb pots de cuina, disfresses de fades....En els nens pilotes, cotxes, motos ...
Imaginar, crear, cansar-se,relacionar-se, fruir, descobrir, esbrinar, dialogar, debatre, il.lusionar-se .....
Hi ha una cosa , encara, que perdura malgrat estem en el segle de la igualtat. Molt sovint els Reis de l’Orient encara posen una mirada no igualitària en les joguines que han de portar a nens i nenes del nostre país. Es fan un embolic i solen portar a les nenes nines, cordes,capses x cosir , cuinetes, cabassos amb fruites, caixetes amb pots de cuina, disfresses de fades....En els nens pilotes, cotxes, motos ...
L’embolic està vinculat amb el nostre passat. A una manera d’entendre el paper de les dones i les homes . I dels nens i les nenes , ciutadania del futur. Els Reis de l’Orient potser no recorden que una joguina ha d’esser neutre .Val , per ser finestra màgica, a nens i nenes igualment.
Els Reis de l’Orient potser no són prou crítics quan fan les seves assignacions de regals . O potser no son prou crítics, quan els mitjans de comunicació els bombardegen amb missatges adreçats a les dones : la necessitat de ser guapes, estar a casa fent feina. Quan els hi expliquen i mostren canons estètics concrets, feines concretes, per a dones i feines concretes, per ahomes......
Potser els hi hauriem de suggerir una mica d’ESPERIT CRITIC . Mireu la campanya que ha fet L’OBSERVATORI DE LES DONES EN ELS MITJANS DE COMUNICACiÓ http://observatoridelesdones.org/
Els Reis de l’Orient potser no són prou crítics quan fan les seves assignacions de regals . O potser no son prou crítics, quan els mitjans de comunicació els bombardegen amb missatges adreçats a les dones : la necessitat de ser guapes, estar a casa fent feina. Quan els hi expliquen i mostren canons estètics concrets, feines concretes, per a dones i feines concretes, per ahomes......
Potser els hi hauriem de suggerir una mica d’ESPERIT CRITIC . Mireu la campanya que ha fet L’OBSERVATORI DE LES DONES EN ELS MITJANS DE COMUNICACiÓ http://observatoridelesdones.org/
També, la Generalitat ha fet dues campanyes per difondre l’asexualitat de les joguines, perquè considera que hi ha joguines que fan apendre rols des de la infantesa que no són justos ni igualitaris.http://www.gencat.cat/icdones/docs/joguines.pdf
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada