13 de gener, 2009

JO TAMBÉ CREC QUE ELS 8O QUILOMETRES/HORA PODEN SER FLEXIBLES PER DALT!!! No hauria d’ésser un problema en funció de hores i trànsit.

No m’agrada conduir . No m’agrada corre massa mentre estic a la carretera . No suporto que la gent s’escridassi al volant. Em sembla poc civilitzat. No entenc la passió que alguns i algunes senten per un cotxe. Soc discreta i disciplinada i m’apunto , amb pràctica activa i compromesa , a tot allò que ha de millorar el medi ambient i el clima. Com no pot ser d’altra manera , valoro tot allò que té com a objectiu reduir els accidents de trànsit. Si puc, vaig a Barcelona amb tren . No obstant, per anar al Parlament a vegades agafo el cotxe . Especialment quan pateixo per arribar tard o m’he de quedar fins negre nit. O sigui que condueixo aviat al matí i, tard a la nit. Condueixo per la C-31 o c-32

Exposo aquests antecedents i us faig saber que aquests dies he pagat una multa per accés de velocitat .( He de fer un parèntesi per explicar que ho he pogut fer des de casa. Per telèfon . Ràpid i molt ben atesa . He pagat via targeta de crèdit...... però hi havia més procediments. Fantàstic).

Van multar-me un dia que anava molt aviat a Barcelona i no hi havia trànsit . Raó : és difícil reaccionar , i reduir , a la sortida dels túnels del Garraf amb la carretera buida i quan el sol clareja. També es fa difícil anar a 80 en la solitud de la carretera perquè tothom és a casa assegut al sofà o dormint.

Vaig pagar i vaig recordar els aspectes positius de la mesura - menys accidents i menys contaminació-. Avui quan el govern ha tornat a parlar del tema m’apunto a les consideracions que feia ahir el Conseller Nadal. Jo també crec que cal ser flexible. O ens calen més arguments i més sensibilització per explicar que realment els 8o quilometres/hora en segons quines situacions i moments del dia – com les que us he exposat – fan molt i molt bé al nostre futur climàtic. Els punts forts d'aquestes mesures s'han d'explicar amb èmfasi. D'altra manera, sembla que actuem per disciplina i no per convenciment. Fem que ciutadans i ciutadanes reaccionin davant una sanció i no per els efectes reparadors i positius d'una proposta política