
Avui el govern ha donat llum verda a les obres de l'Eix Diagonal. Ja era hora!!!!!. Una carretera reclamada fa molts anys. Crec recordar que la primera vegada que vam parlar-ne els socalistes - i li vam donar aquest nom - va esser l'any 1998 a Vilanova i la Geltrú . En un miting al Teatre Principal , de recolzament a Sixte Moral el candidat socialista, Jordi Valls de Manresa en va fer referencia. Han passat molts anys i avui s'ha concretat una mica més.
He fet una declaració a la premsa que vol expressar satisfació . Més o menys diu el que escric tot seguit:
EL PSC vol recordar que els pobles i les ciutats del Garraf i l’Alt Penedès, els seus Ajuntaments, han estat protagonistes actius a l’hora de reclamar al Govern de Catalunya l’execució de les obres de l’Eix Diagonal . Fer realitat aquesta carretera ha suposat anys de treball . Malgrat alguns qüestionessin en a principis d’any si seria realitat enguany , es evident que ara es comença a concretar la carretera amb l’encàrrec a l’empresa publica GISA dels tràmits necessaris per a la licitació i adjudicació de les obres
EL PSC vol recordar el camí fet . El 12 de novembre de 1999 es signava a Vilanova i la Geltrú La Declaració de l’Eix Diagonal. Noves oportunitats per al segle XXI . Les ciutats de Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedes, Igualada i Manresa , representades per els seus alcaldes Moral, Aguado , Aymani i Valls, es van reunir per a reclamar una xarxa de ciutats forta i plural, que estructuri el territori i porti la innovació i el creixement a tots els punts del país . Per aconseguir-ho caldrà estimular la creació de noves radicalitats, capaces d’unir i crear dinàmiques pròpies entre les ciutats i els territoris , unes relacions directes que siguin , alhora, complement i alternativa a la fortíssima centralitat que exerceixen Barcelona i la seva area metropolitana. S’hi deia també , que desprès d’esperar durant dècades, havia arribat l’hora de fer front a l’Eix Diagonal - un corredor per la comunicació directa i d’intercanvi entre aquestes ciutats - . S’hi reclamava una connexió per carretera adequada, directa, moderna i funcional entre aquestes quatre ciutats.
D’ençà a aquest moment ha estat una carretera reclamada per la globalitat de les ciutats i els territoris amb el clar convenciment que cal millorar la connexió entre la zona costanera i les comarques del centre del país. Convençuts també, que amb la millora de les comunicacions, es reforcen i multipliquen les relacions econòmiques, d’intercanvi i coneixement, de treball, oci i turisme.
EL PSC vol recordar que els pobles i les ciutats del Garraf i l’Alt Penedès, els seus Ajuntaments, han estat protagonistes actius a l’hora de reclamar al Govern de Catalunya l’execució de les obres de l’Eix Diagonal . Fer realitat aquesta carretera ha suposat anys de treball . Malgrat alguns qüestionessin en a principis d’any si seria realitat enguany , es evident que ara es comença a concretar la carretera amb l’encàrrec a l’empresa publica GISA dels tràmits necessaris per a la licitació i adjudicació de les obres
EL PSC vol recordar el camí fet . El 12 de novembre de 1999 es signava a Vilanova i la Geltrú La Declaració de l’Eix Diagonal. Noves oportunitats per al segle XXI . Les ciutats de Vilanova i la Geltrú, Vilafranca del Penedes, Igualada i Manresa , representades per els seus alcaldes Moral, Aguado , Aymani i Valls, es van reunir per a reclamar una xarxa de ciutats forta i plural, que estructuri el territori i porti la innovació i el creixement a tots els punts del país . Per aconseguir-ho caldrà estimular la creació de noves radicalitats, capaces d’unir i crear dinàmiques pròpies entre les ciutats i els territoris , unes relacions directes que siguin , alhora, complement i alternativa a la fortíssima centralitat que exerceixen Barcelona i la seva area metropolitana. S’hi deia també , que desprès d’esperar durant dècades, havia arribat l’hora de fer front a l’Eix Diagonal - un corredor per la comunicació directa i d’intercanvi entre aquestes ciutats - . S’hi reclamava una connexió per carretera adequada, directa, moderna i funcional entre aquestes quatre ciutats.
D’ençà a aquest moment ha estat una carretera reclamada per la globalitat de les ciutats i els territoris amb el clar convenciment que cal millorar la connexió entre la zona costanera i les comarques del centre del país. Convençuts també, que amb la millora de les comunicacions, es reforcen i multipliquen les relacions econòmiques, d’intercanvi i coneixement, de treball, oci i turisme.
També cal recordar que en els darrers mesos, l’alcalde de Canyelles i tots els alcaldes del Garraf del PSC han manifestat a la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques la necessitat d’accelerar el procés d’adjudicació. També s’han manifestat en el sentit que el tram que passa per Canyelles respongui a un traçat allunyat de les zones habitades i que s’hi construeixi un túnel amb l’objectiu de respectar la Zona Bernada i la zona industrial. Tot aquest procés ha arribat a una fase d’adjudicació de les obres que hem de celebrar.
Ara som el 2008. O sigui que les ciutats han estat escoltades i els ciutadans/es podran beneficiar-se de les millores que ha de suposar , necessariament , aquesta obra . El treball s’haurà de desplegar de forma esglaonada a partir de la tardor i al 2012 tindrem l’Eix Diagonal acabat.
Hem de fer una valoració positiva de l’aprovació del Govern . Desprès de 9 anys, s’ ha donat llum verda a les obres de l’Eix Diagonal. L’eix viari té 67 quilometres , inclou 35 quilometres de nova carretera, dels quals 13 són d’autovia. Aquesta connexió suposa una inversió de 423MEUR
1 comentari:
Estos naZionalistas no tienen ni piiiiiip idea. Lo de "Kruzitürken" en la viñeta de Air Berlin no era nada racista.
http://sinblancaporelmundo.wordpress.com/2008/06/11/aclarando-kruziturken-en-la-vineta-de-air-berlin/
Publica un comentari a l'entrada